Brutalt sentimentalt

För den som ingenting vet  åker jag till Kenya på söndag. Det är ganska snart. Ska jobba med flickor i nomadbyar kring Marsabit, där jag ska bo,  och frågor som könsstympning och bortgifte.  
Bestiger världens högsta känsloberg just nu. Hälsar på lycka. Hälsar på rädsla. Hälsar på förväntan. Hälsar på alla som vill säga hej och hejdå. Kunde inte ens se ett klipp med två lejonuppfödares kära återseende med deras gamla lejon utan att bryta samman fullständigt.
I morse vaknade jag av att jag skrattade. Drömde att jag satt på busshållplatsen när ett fotbollslag, iklädda något afrikainspirerat, kom sjungandes "Oj vad skoj med konvoj". Allt vackert ackompanjerat av allas vår midi-synth. Malariatabletter, någon?

Kommentarer
Postat av: Linnet

"Brutalt".. jag känner igen det där.

2008-08-27 @ 00:03:10
Postat av: Emmy

Ja men vad bra då kommer du kanske drömma massor om Sverige sen när du ska hem från Kenya.

du får ha det underbart och njut av tiden.

Kärlek

2008-08-27 @ 09:53:52
Postat av: Sanna

Duktig flicka! Ska se till att följa dej ordentligt... förstår vad du menar med känsloberg... knepigt allt dehär. :P

2008-08-27 @ 10:14:44
URL: http://sannagudmundsson.blogg.se/
Postat av: Jocke

Önskar dig all lycka till och du får hare sjukt gött och skriva ner det mesta som händer dig!

2008-08-27 @ 10:29:24
Postat av: Sofia

Vad roligt! Utnyttja tiden, överhopa dig i aktiviteter och längta inte hem förrän sista veckan! Är ju "nästan" avis, här går jag och jobbar på Lidl liksom. :) Ta hand om dig Cecilia!

2008-08-27 @ 10:32:55
Postat av: Ann-Sofie

Lycka till Cecilia! Det du gör är fantastiskt och som sagt önskar jag att jag själv vågade när jag var "ung"... Men var rädd om dig (säger jag som den mamma jag är!)

Kram!

2008-08-27 @ 11:15:22
Postat av: Karin Lindell

Kul att höra från dig. Hoppas allt går bra.Du kommer säker att klara detta bra. Blir spännande att höra från dig, när du har möjlighet.



Kramar

Karin

2008-08-27 @ 14:39:19
Postat av: agnes

själv åker jag på måndag. Ha det nu så bra du någonsin kan, och kom ihåg att jag "bara" är en halv kontinent bort om det är något du behöver eller önskar, eller om du behöver andas havsluft på en balkong. I Sydafrika finns i stort sett allt du kan tänka dig behöva, så hör av dig om jag ska skicka något. Det är troligen betydligt snabbare och billigare från mig än hemifrån. Vi hörs i Afrika! kramar Agnes

2008-08-28 @ 10:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0