Halleluja it's sunday!

Tack snalla ni for alla hejarop, om ni visste vad gott de gor!
Helgen var intressant helt klart. Tristessen los definitivt inte med sin franvaro pa lordagen. Jag kanner inte allt for manga har annu och byn gar man runt pa fem minuter sa jag satt mest och laste i solen, vilket jag kan nu nar min vaska ar har med flera bocker. Inte sa dumt. Duschade gjorde jag ocksa, for forsta gangen hittills. Sondagen daremot.
Herregud, som ar den perfekta beskrivningen, sondagen. Pa sondagar gar man till kyrkan, vilken det an nu ma vara, eller mosken. Vad jag inte visste ar att man har kopplar alla gudstjanster till hogtalarsystemet, pa sa vis kan alla, dvs jag, ta del av just alla gudstjanster. Samtidigt. Jag lovade mig sjalv att aldrig mer klaga pa ''that microphone dude'', citat nagon av amerikanerna, han ar ju bara en. Tillaggas skall att alla gudstjanster har en tolk, som ocksa de nar ut i hogtalarna. Tolkarna (sager man sa i plural?) oversatter aven sangerna och ar berikade med sangroster av olika kvalite. De flesta sjunger for javla falskt men skams inte for den sakens skull. Jag fick lyssna till de olika gudstjansterna fran tio pa morgonen till sex pa eftermiddagen, de avloste liksom varandra. Sen drog that microphone dude i gang igen vid attatiden, som vanligt. Den forsta timmen skrattade jag hejdlost, de ovriga holl pa att kvava mig. Dessvarre ar det sondag varje vecka, ska se till att ha laddat i-poden till nasta. 
Idag har jag besokt den flickskolan jag ska ha dataklasserna i och aven bibelskolan dar jag ska ta hand om musikgruppen. Bada var bara korta visiter dar jag fick med mig bocker de vill att jag ska folja. Nu ska jag ga och laga lunch.
Kram och puss pa er alla!


Kommentarer
Postat av: Lena Kindmark

Hej Cecilia,

Vad kul att höra lite om hur du har det! Det verkar inte helt lätt, men jag är övertygad om att du kommer fixa den här tiden alldeles strålande. Jag är en mycket stolt faster ;)

Många kramar,

Lena

2008-09-08 @ 13:32:47
Postat av: Kristina

Hej

Att du skulle längta efter veckor utan söndagar trodde du inte. Tänk vad ett par ljusstakar kan ställa till med.

Du är så modig som åkte iväg, och du kommer göra storverk som guru i byn. Det låter som du ska styra upp det mesta där.

Kram Kristina

2008-09-08 @ 19:43:37
Postat av: Linnea

duktig uppdatering! tror minsann att lite böneutrop kan göra dig gott, för visst saknar du väl egentligen din tid i hörnösand och allt du lärde dig där? ;) saknar dig i massor, och ta hand om dig nu! puss

2008-09-09 @ 17:14:38
Postat av: Lisalein

Värst va duktig du va på uppdatering ja! Och det är ju kul såklart.

Skulle gärna vilja veta lite mer om där detaljerna som man inte tänker på. Som hur och vad lagar du för mat, när går du och lägger dig mm. Vardags grejer.

Här hemma klättrar jag på karriärsstegen, imorgon ska jag nämligen va med på dagisfotot, det du! Får se om jag får till det där mysiga, kläm käcka dagis-fröken-leendet även om jag bara är en simpel wannabe...

Hoppas du läser tråden för annan sorts uppdatering :)

Puss!

2008-09-09 @ 22:27:32
Postat av: pernilla

Hej på dig Cicci!!Spännande att få hälsa på skolbarnen i deras hem, herregud vilken kontrast mot här hemma! Loppan, Patrik och jag har också varit på hembesök... hos lille kusinen. Riktigt spännande det med. Du skulle sett Lovisa när hon fick hålla honom, hon satt aldeles stilla, och vågade inte röra på sig överhuvudtaget. Jättegulligt!! Ha det bäst, vi tänker på dig! Kram från Pernilla och gänget.

2008-09-11 @ 21:35:15
Postat av: Ulrik

Visst är det kul att inte skammen finns på samma sätt som i Sverige. Också kul med med kvaliten och framförallt volymen på ALLA högtalare i östafrika.

Jättekul att läsa här i höstrusket ska du veta!

2008-09-18 @ 21:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0