Tillbaka pa fastlandet

Tack datorn for att du dog precis nar jag skrivit klart inlagget. Batturen till Andamanerna tog fyra dagar, inte tre. Jag repeterar, fyra dagar. Rastlosheten los inte med sin franvaro men var snart glomd nar vi var framme. Andamanerna var fantastiska. Tokblatt vatten som andrade farg hela dagarna, tomma strander och vansinnigt manga hundar. Berattar mer om deras nya Dog Family Planning Project en annan dag. Var bade pa Haevlock Island och Neil Island. Ar i Chennai nu efter en mardromsresa fran Andamanerna med kackerlackor, avloppsvatten overallt och fem timmars sakerhetsovning mitt pa havet. "Attention please! We are not sinking, only pretending. I repeat, we are not sinking." Fick se delfiner till soluppgangen i alla fall sa jag ska inte klaga. Nu bar det av norrut. Kram sa lange! 




Chennai Port Station



Brollopet



Pa baten till Andamanerna



Baten till Andamanerna



I vantan pa solnedgang



Haevlock Island



Beach 7



Stranden vi bodde pa



Joggingturen jag inte tog



Beach 5



Traffade svensk barnfamilj som utmanade sandslottet



Neil Island



Jettyn pa Neil Island



Baten tillbaka till huvudon, Port Blair



Musiker fran Rajasthan pa batjaveln tillbaka till Chennai



Ungefar sahar kande jag mig ocksa



Kvinnan i slafen bredvid mig



Zooma in om det gar


Kommentarer
Postat av: Linneto

Hallå!

Värsta grymma fotografen är du ju!

Bildgooglefrossa i andaman islands. "Edens lustgård"

Jobbigt att dricka avloppsvatten, akta så du inte blir magsjuk.

Miss u!

Kram

2010-02-25 @ 19:41:36
Postat av: Mor

Hej Barnet! Gott att höra att du haft det så bra och är tillbaka på fast mark igen. Fripassagerare (kackerlackor) hade vi inte funderat på men vad för skorv det var undrade vi lite. Tack för underbara bilder! Kan du precisera norrut lite?

Här skottar vi så ryggarna kroknar...

Te quiero!

2010-02-25 @ 22:25:48
Postat av: Mor

Hej Barnet! Gott att höra att du haft det så bra och att du är tillbaka på fast mark igen. Fripassagerare (kackerlackor) har vi inte funderat på men vad för typ av skorv du åkt med undrade vi lite. Tack för underbara bilder! Kan du precisera norrut? Har skottar vi så ryggarna kroknar...

Te quiero

2010-02-25 @ 22:31:27
Postat av: Lena

Hej Cecilia!

Lite avundsjuk blir man allt när man tittar ut här, 70 cm snö som förhoppningsvis börjar regna bort nu. Mycket bättre med vit sand :) Ha det fortsatt bra, många kramar från Kindmarkarna!

2010-02-26 @ 07:47:43
Postat av: agnetha kjellander

hej, vilken kul resa du gör! Själv är jag i Hudiksvall hos min mor som är väldigt klen, så det är väl inte så roligt, men uppleva en riktig vinter får jag ju. Det har jag inte gjort sedan jag flyttade hemifrån 1976.

Var rädd om dig och ha det jättekul! (Dom två sakerna är faktiskt kompatibla)

Kramar

Agnes

2010-02-26 @ 14:05:01
Postat av: Elinor

Åh, vad du upplever och vilka härliga bilder! Och mer kommer det bli! Jag läser med föväntan och vill bara veta mer och mer!

Massvis med kramar! Elinor

2010-02-27 @ 12:25:45
Postat av: Linnet

CICCI! ÄNTLIGEN! Har smsat dig men inte fått svar, så blev lite orolig att du inte mådde bra. Du reser för fullt ser jag, åh underbara bilder. Här hemma är det snöstorm á la 95 du vet. Jag saknar dig så mycket, tänk va kul vi ska ha när du kommer hem igen! Puss unt kram!!

2010-02-28 @ 00:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0