Ut pa sjon

Slar man upp ordet kitch i en ordbok sa kan jag beratta vad man hittar dar. Ett pakostat brollop i Egmore, Chennai, med inredning som stavas rosa och guld med tvapparater som visar livebilder fran paret som star pa scen (ibland klipps en och annan photoshopad bild in med tex killens ansikte som vaxer ur en ros och flickan ur en annan) lagg dar till att du blir bjuden pa otrolig mat och till dessert serveras rosa spunnet socker.
Igar bar det av till Madras Race Club for en Sufi & Mystics Festival. Nagot av det haftigaste jag sett. Vilken rostkontroll de har. Parvati Baul var dragplastret men grupperna fran Rajasthan (som for ovrigt hade en liten pojke med sig som var en identisk kopia av Andy Milonakis), Punjab och Iran var val sa bra. Alla satt som trollbundna.
Idag har jag tillsammans med en extremt pratglad tyska (prtaglad som i tillat mig beratta allt som star i lonely planet och allt som borde sta) och en mer tystlaten hollandare suttit i fyra timmar pa ett kontor for att kopa biljetter till Andamanerna. Lite da och da skrek en man olika namn ett horn och folk rusade dit han stod. Vi klickade med sakerhetsvakten, efter att ha papekat att han hade valputsade skor, sa han lyckades slutligen fixa in oss. Imorgon bar det av. Batturen tar tre dagar dit och sen tre dagar hem sa jag vet inte nar jag ar tillbaka. Det marker ni nar jag dyker upp pa cyberspace igen.

Kommentarer
Postat av: Linneto

Bröllop? Häftigt! Det låter som om du har kommit igång ordentligt. Härligt!

2010-02-08 @ 13:30:42
Postat av: Lovisa o Pernilla

Hur har du det i Indien, Undrar Lovisa ( jag med )

Lovisa och jag har just bakat en kaka tills imorgon, då ska Lovisas klass ha teaterföreställning för oss....Hade du varit här hade du fått se hälsar Loppan!Hon ska vara den som

Berättar vad som händer.Hon har tränat så flitigt!!!

Ha det bäst!!!!!alla häsar!/Pernilla

2010-02-08 @ 19:15:53
Postat av: elin

Nice! nar vi giftar oss, haha forgiftar, ska vi ha ett sant brollop, okej?



andamanerna ska vara fantastiskt har jag hort, njut!



(oj vad trott jag ar, hejpuss)

2010-02-17 @ 02:03:43
Postat av: Mor

Hej Barnet! Gott att höra att du haft det så bra och är i hamn igen. Tack för underbara bilder! Kan du precisera norrut? Här är nöjet och samtalsämnet snöskottning...

Älskar dig!

2010-02-26 @ 09:01:07
Postat av: Emmy

Helt underbara bilder. Nä mer helt otroliga bilder jag får nästan lust att bara hoppa av skolan och komma dit. Men skönast av allt är ändå att höra att du upplever en massa, mår bra, och trivs. PRIO 1 i alla lägen.. Men mitt enda krav nu är: NJUT!!

2010-03-02 @ 09:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0