Framme

Sa var man i Chennai. Resan hit var lang och gjordes inte kortare av stenhog ryss som pa Delhis flygplats kom pa att han var tvungen att prata med nagon (las: rabbla filosofiska klyschor pa rad i timmarna fyra) for att inte missa sitt flyg. Denne nagon rakade vara jag. 
Val i Chennai akte jag med en otroligt seg taxichauffor som inte hade en susning om var vi skulle. Efter att ha stannat och fragat sju olika personer pa tamil forstod tom jag vilken vag man skulle aka och fick agera guide. Bor pa ett fralsis-stalle, Salvation Army. Varje gang jag ser skylten tanker jag pa alla fralsiskorer i Nordstan och sa nynnar jag lite pa Ovan dar. De ar snalla. 
Samma dag som jag kom fram traffade jag Kristina som bjod mig pa middag innan hon akte hem pa natten. Traffade aven Roozbeh som jag umgatts med de senaste dagarna, han bor ocksa pa fralsis och har bott storre delen av sitt liv i Goteborg. Vi har varit och halsat pa Mrs Giggles pa bokhandeln, dragit daliga goteborgska ordvitsar, strosat i Georgetown och pa Marina Beach. Imorgon ska vi pa Baul-konsert. Gissar att ensamheten kommer krypandes nar han akt vidare. 
Vi hors snart!  

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skönt att höra att du är "på gång". Försök hälsa på Stina Vasu om du kan och berätta att du dansade på hennes Luciamottagning när du var 15 månader. Lycka till framöver. Papputen

2010-02-06 @ 09:23:06
Postat av: Emmy

Åh.. härligt att höra att du kom iväg trots all snö och att du är framme. Nu är det bara för dig att njuta! Kramar

2010-02-06 @ 10:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0